Kerstens pakt uit in de laatste zaal van de tentoonstelling met een selectie van de kenmerkende indringende portretten door de jaren heen. Steeds zien we Laura maar telkens als een ander. Mooi verstild, uitgelicht, klassiek en sober vastgelegd. Misschien als een hommage aan de Vlaamse Primitieven? Het valt je pas na een poosje op dat er vaak iets wordt uitgehaald met het hoofdeksel. Plastic zakjes, hema haarnetjes, rollen wc-papier vervlochten in het haar of zoals hier een linnen servet. Het is een mooie terzijde bij de ernst van de foto’s. Wat je echt aangrijpt is de directe en ongenaakbare blik van het model. Elke foto weer wordt je gedwongen je tot haar te verhouden. Inmiddels zijn deze foto’s internationaal zeer geliefd – de prijs van deze speciale editie is sympathiek.
Wim Noordhoek van De Avonden ging op bezoek bij de familie Kerstens en doet verslag op zijn onvolprezen weblog.
titel: | Napkin, 2009 |
techniek: | Pigment print on archival paper, framed and mounted, edition 60 |
afmetingen: | 37 x 30 cm, including signed and numbered catalogue raisonné, published by Thieme Art |
prijs: | Deze editie is helaas uitverkocht |